Alle mails zijn direct te zien, zonder dat ik wachtwoord intyp

Als ik naar Hotmail/Outlook ga, krijg ik onmiddellijk, zonder dat ik ook maar een wachtwoord moet intypen, mijn  ganse mail-box te zien.... Toch soms ongelukkig als iemand anders op je computer werkt die zelf ook een Hotmail.com account heeft.  Hoe doe je dit teniet?

Je vertelt niet met welke browser je werkt, want bij elke browser worden wachtwoorden op een andere plaats opgeslagen. Ook Windows kan wachtwoorden opslaan, systeemwachtwoorden. Bij een smartphone en Win8 zit je wachtwoord vaak gekoppeld aan je account, die je apps beheert....

Google-chrome

stap 1: Ga naar de drie streepjes uiterst rechtsboven en klik er op

stap 2: je komt in de instellingen van je browser terecht: hier kun je allerlei dingen aanpassen. Om wachtwoorden te wissen, moet je op 'instellingen' staan en helemaal naar onder gaan. Daar kun je nu klikken om een aantal 'verborgen' instellingen te bekijken onder de knop: 'geavanceerde instellingen weergeven...'

stap 3: scroll nu naar onder, tot je 'wachtoorden' ziet staan.

Je kan nu de opgeslagen wachtwoorden beheren, maar je kan ook beslissen om het vinkje weg te klikken, zodat de browser niet meer vraagt om wachtwoorden op te slaan.

Windows 7 + 8

Wanneer je je computer langere tijd gebruikt, worden er naar verloop van tijd steeds meer wachtwoorden opgeslagen op je computer. Windows 7 en 8 slaan deze op in de zogenaamde wachtwoordenkluis. Wanneer je liever niet hebt dat Windows de wachtwoorden blijft opslaan, kun je deze kluis met wachtwoorden in Windows handmatig leeg maken.

Ga naar menu Start / Configuratiescherm / Gebruikersaccounts en klik op Referentiebeheer.
Hier ziet u een lijst van uw opgeslagen referenties. Maak eventueel eerst een back-up voordat u ze verwijdert en bewaar deze op een veilige plaats (usb-stick of dvd).
Klik op een referentie om deze uit te klappen en kies Verwijderen uit kluis om deze te verwijderen.

Windows referenties (voor gevorderden)

Hier kun je referenties toevoegen voor bijvoorbeeld computers in je netwerk of algemene referenties voor bijvoorbeeld websites.
Bij algemene referenties kun je websites opgeven waar je standaard ingelogd wilt worden zoals bij bijvoorbeeld hotmail.com.

Naast het verwijderen van wachtwoorden in het referentiebeheer kun je ook gemakkelijk een backup maken van al je ingestelde referenties, dit kan bijvoorbeeld handig zijn als je deze referenties op andere computer wilt overzetten of veilig wilt stellen zodat als je Windows 7 opnieuw gaat installeren hierna niet alle referenties opnieuw hoeft in te stellen.

Lees verder: