Meer bezoekers voor je website? Hoe doe je dat?

Stel, je hebt een website maar je hebt geen geld om bezoekers te kopen via Adwords. Toch wil je iedereen kennis laten maken met jouw website, wat zijn je opties? In dit artikel promoot ik een e-book op een tweetal manieren die elkaar prima aanvullen. De eerste optie is CloudFlood en de tweede is wat bekender: een nieuwsbrief.

Snel inschakelen van je eigen en andermans netwerk?

Gratis, het woord waar vele Nederlands dol op zijn. In dit stuk ga ik uit van een verhuisbedrijf. Alle voorbeelden die je ziet zijn daarop gebaseerd. Een ideale manier om in te spelen op de behoefte aan gratis dingen is het beschikbaar stellen van een e-book. Enkele voorbeelden voor titels kunnen zijn “10 Manieren om verhuis stress te verlagen” , “101 Tips om in te pakken”, “Gratis verhuis checklist” dit zijn een aantal ideeën zo even uit de lucht gegrepen. In het e-book zorg je ervoor dat je eigen bedrijf naar voren komt. Niet TE, maar subtiel.

Als je moeite hebt om deze te schrijven kun je een schrijver inhuren of een opzet door een stagiaire laten maken. Het gaat niet om hoe dik het e-book zal zijn maar om de informatie die je weggeeft.

Maar hoe krijg je nou iets terug voor het hetgeen je weggeeft?

CloudFlood

Cloudflood is een handige tool om ervoor te zorgen dat als je iets gratis wegggeeft, je er ook iets voor terug krijgt in de vorm van een “Mention” op twitter of een “Share” op facebook. Ga naar cloudflood.com en volg de instructies op de site.

Voorbeeld (volgens instructies):

Name of Freebie (ebook, MP3, Zip)
“Gratis verhuis checklist”

Direct Link to the Freebie (waar het e-book te downloaden is)
“www.verhuisbedrijfx.nl/wp-admin/ebook/gratis-verhuis-checklist.html (dit is een voorbeeld)

Message that will be Tweeted / FB Shared (het bericht dat wordt verspreidt)
“Mocht je gaan verhuizen, ik heb hier gratis een handige checklist gedownload” (denk aan de max 140 tekens voor twitter)

Your URL (waar gaat de traffic naar toe)
“www.verhuisbedrijfx.nl”

Kies je “Share to get button”

Upload je eigen button
Mocht zelf een button hebben kun je deze hier uploaden, dit dus is optioneel!

Type the Anti Spam Captcha over

Creëer je button.

De button is een HTML-button en kun je dus op je website en in je nieuwsbrief plaatsen.
Veel mensen vinden het geen probleem om een goed e-book in hun netwerk te promoten.

Andere programma’s die je kunt gebruiken om van je netwerk gebruik te maken zijn:
paywithatweet.com en paywithashar.com

Nieuwsbrief maken

Mocht je geen nieuwsbrief hebben, maar wil je hier wel aan beginnen dan kan dit ook.
1. Zorg dat er in je e-book een verwijzing staat naar je nieuwsbrief
2. Creëer een inschrijfformulier op je website dat bijvoorbeeld zegt:

“Wil je vrijblijvend op de hoogte blijven van de laatste verhuistips?
Schrijf je dan nu in op de nieuwsbrief”
Naam
Emailadres

“Schrijf mij in” button

Deze inschrijfformulieren zijn vaak te creëren vanuit een e-maildienst. Voorbeelden hiervan zijn Aweber en MailChimp. Omdat hij vrij simpel is om met deze diensten een nieuwsbrief te maken, ga ik verder niet op het maken van de nieuwsbrief zelf. Vergeet niet: van de privacywet moet je een aanmelding goedkeuren, vaak door middel van een link. Dit heet ook wel de “Bedank-pagina of Bevestings-pagina”. Deze bedank-pagina kun vaak zelf instellen wat er komt te staan en dit is HET moment om je e-book te promoten. Hier kun je zeggen dat je bedrijf al jaren lang tevreden klanten heeft. Je kunt zelfs een testimonial van een van je klanten plaatsen.

Op deze manier schrijven mensen zich in voor je nieuwsbrief en daarnaast wordt het bijna onmogelijk gemaakt om niet gratis het e-book te downloaden.

Maak gebruik van teksten zoals “Deze pagina zie je maar 1 keer” , want zij hoeven zich geen 2 keer aan te melden voor je nieuwsbrief. Andere zinnen die je kunt gebruiken zijn “Dit e-book is een limited edition en zal niet altijd gratis blijven” , “Wees er snel bij, e-book is tot eind van de maand beschikbaar” .

Ik hoop dat je deze manier kunt gebruiken om je huidige “Fans” en “Followers” iets te geven waaraan ze iets hebben en direct hun te gebruiken om jezelf verder te promoten. Daarnaast levert dit vaak weer nieuwe inschrijven op die je eventueel later als klant kunt aanmelden.

Artikel is geschreven door Ralph Kooi (Bouwjaar 1984) en werkt in de Online Marketing industrie. Master of Commerce in Marketing en een Master of Commerce in Business in de pocket en daarna naar Sydney, Australie vertrokken. Inmiddels een full time baan als online marketing persoon en part time affiliate wannabee. Ik schrijf over mijn social media en affiliate ervaringen op mijn persoonlijke website hothitmedia.com en ben ook te volgen via twitter.

(bron: ictinwzw.nl)

Meer lezen?

Usability-test op een goeie manier opzetten en opvolgen (usability=gebruiksvriendelijkheid=hoe gaat de gebruiker om met mijn website. Waar gaat het goed, waar fout, waarom?)

Lees verder: